Понеділок
18.12.2017
07:59
Головна » Файли » Класний керівник

Виховна година
[ Викачати з сервера (56.5Kb) ] 04.12.2012, 11:40
Тема : Добро в житті людини Мета : формувати моральні засади дитячої особистості засобами слова ; сприяти вихованню доброї, милосердної, чуйної, лагідної людини; розвивати культуру мовлення, спілкування і поведінки учнів; виховувати потребу в самовдосконаленні та самовихованні. Обладнання : фонограма пісні «Творіть добро» (музика Н. Токар, слова В. Капелюх), «Світ не без добрих людей» (Теодор Кукурудза), на дошці «Дерево мудрості», на якому приклеєні листочки з висловами з народної мудрості, «Біблія для дітей», гра «Виправ помилку», кросворд «Добро», роздавальний матеріал «Правила доброго чарівника», плакат із «золотим правилом» вихованості. Хід заходу Учитель. Дорогі діти, коли вранці ви прокидаєтеся, то перші слова, які промовляєте, - «Доброго ранку». Протягом дня, вітаючись зі своїми друзями, вчителями, ви кажете «Доброго дня». Щовечора, лягаючи спати, ми говоримо нашим рідним « На добраніч». І навіть не звертаємо уваги на те, що від цих слів повіяло теплом, на краплинку щастя збільшилось у світі , на краплинку радіснішим стало наше життя і на душі у кожного стало тепліше. Саме тому сьогодні відбудеться у нас розмова про найцінніший вічний людський скарб – про доброту. Учень. Для краси цвіте у полі квітка, Для води народжується риба, Для польоту – лебідь і лебідка, А людина – для добра і щастя… Учениця. Сказав мудрець : «Живи, добро звершай ! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізня від мавпи й звіра. Хай оживає істина стара : Людина починається з добра! » Учитель. Що ж таке добро, милосердя ? А чи завжди ми буваємо добрими одне до одного ? Мудрець сказав. Що людина – це її вчинки. Все своє життя люди пізнають, що таке добро і зло, милосердя і жорстокість… Але шлях до доброти не простий і не завжди легкий, тому треба вчитися бути добрим, уважним до людей і дбати одне про одного. Учень. Є поміж нас багаті і бідні. Кому що треба, доля не пита. Та є дві речі, всім нам необхідні : У світі – мир, а в душах – доброта. Учитель. Сьогодні ми спробуємо зробити ще кілька кроків на шляху до доброти. А в помічники я пропоную взяти мислення, увагу до слова, творчість і фантазію. Ми вчитимемося спостерігати, згадувати, думати, творити, відчувати, робити висновки. Спершу перевіримо. Як ви виконали домашнє завдання. З давніх – дав вен стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основою життя, і про це народ висловлювався в усній народній творчості. Вам необхідно було дібрати українські народні прислів’я та приказки про добро і зло. (Діти зачитують дібрані ними прислів’я та приказки. Учитель. Кожна людина свою доброту виявляє і словом, і ділом. А чи знаєте ви, що слово – це справжнє диво? Воно може бути другом, а може бути ворогом. Словом можна потішити, підбадьорити, підняти із зневіри людину, а можна образити, завдати болю, поранити і навіть убити. «Слово – найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розпеченим залізом, і брудом. Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне – приносить біду», - так говорив великий письменник і педагог Василь Сухомлинський. У прислів’ях, які ви щойно прочитали. Йдеться і про добрі слова. Тому я зараз перевірю, як уважно ви слухали ці прислів’я. Пропоную гру «Виправ помилку». Початок прислів’я, що у правій колонці, з’єднайте з його закінченням у лівій. Добре слово і безмежна Вітер рушить гори, мороз зігріє Сила слова що дощ у посуху Тепле слово і в залізні ворота відкриває Добре слово людині а зле руйнує Добре слово дім будує, яким відкривають серце Слово – ключ, велику образу творить Мале зле слово а слово – дружбу Учитель. Милосердя й доброта, як два крила. На яких тримається людство. Ще з давніх часів благородство було в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному,захистити старого і немічного, порятувати хворого чи захистити скривдженого. Доброта і милосердя – багатоликі. Потреба у них повсякчасна. Навіть тоді, коли немає біди, навіть там, де гори спокійні й твердь земна не хитається під ногами. В Україні мешкають майже два мільйони самотніх людей. Близько 200 тис. з них проживають у будинках – інтернатах. У злигоднях живуть 1 млн. 150 тис. наших земляків. Близько 30 тис. з них мешкають у напіврозвалених халупах, 70 тис. – ті, хто отримують мізерну пенсію. Є немало таких, що існують на межі бідності. Сумні цифри, незвичайні. Та це правда життя. Важко уявити, що люди страждають не лише від того , що не щодня мають свіжий хліб, а й через те, що чують вкрай необхідного «Доброго дня!» Учень. Кажімо більше ніжних слів Знайомим, друзям і коханим, Нехай комусь тепліше стане Від зливи наших почуттів. Нехай тих слів солодкий мед Чиюсь загоїть рану. Чи перший біль, чи то останній – Коли б то знати наперед! Кажімо більше ніжних слів, Комусь всміхаймось ненароком. То не життя людське коротке – Короткі в нас слова черстві. Кажімо більше ніжних слів… І.Вовк Учитель. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі і в біді – споконвічні риси нашого народу. Саме ним керувалися мільйони людей, які прийшли на допомогу народам Вірменії, Туреччини, Індії, Італії, Гаїті після страшних землетрусів, трагедії у Таджикистані та під час аварії на Чорнобильській атомній електростанції. Одним зі способів лікування людей є спілкування добротою. Проте такого лікування потребують не лише хворі й самотні, а й цілком забезпечені й здорові люди, у яких душа черства й глуха до чужого горя. Лікування милосердям потрібне і тим, хто не бачить і не чує кривди й болю, несправедливості та горя. Із такими «сліпими» та «глухими» треба терпеливо говорити, будити їх життєлюбним і проникливим словом. Учень. Не нарікай на глухість душ людських І не гостри в злобі на них зубів… А ти що людям доброго зробив, Що вимагаєш доброти від них? Але уже з низької висоти І зваж, і переваж, а хто ти є ? І, зваживши, нікого не вини, А сам в своє більмо душі заглянь, Чи там хоч раз добром світила радь І променем зорилася святим? І ти збагнеш, що до твоїх страждань Не відгукнеться власна глухомань, А ти шукаєш в людях доброти… О. Когачук Учитель. Діти! Пам’ятаймо, що відродження духовності є однією з найважливіших умов становлення України як нації. Вічний символ українства – золотий колос пшениці, що тягнеться до чистого блакитного неба, - сьогодні має бути символом миру, доброти,милосердя, людяності. У цьому вся сила, святість, цінність нашої духовності. А зараз разом визначимо ключове слово нашої сьогоднішньої розмови. 1
2
3
4
5

1. Хто всі ви є для ваших шановних батьків, учителів? (Діти) 2. Що «мучить» вас, коли ви вчинили щось недобре ? (Совість) 3. Хто любить вас дуже, інколи навіть більше, ніж своїх дітей ? (Бабуся) 4. Ваші тато й мама, братики і сестрички, бабусі й дідусі, дядьки і тітки разом з вами – це… (Родина) 5. Яке найніжніше почуття до рідної мами, до України – неньки зігріває ваше серденько ? (Любов) Отож, яке слово ми прочитали? (Добро) Учитель. У дитинстві вам читали багато казок, у них часто зустрічалися чарівник або добра фея. А чи знаєте ви, що кожен із вас може бути добрим чарівником? І для цього не потрібна чарівна паличка, або чарівник – це добра людина, яка дарує радість іншим. І зараз я підкажу правила, які допоможуть вам стати чарівниками. I Правила доброти · Подивитися навколо себе – хто потребує поради, доброго слова, співчуття,допомоги. · Постав себе на місце іншого. · Зрозумій і виконай бажання іншого. · Пробач помилки іншим. · Потіш іншого II Правила чесності · Сказав – зроби. · Помилився – визнай. · Забув – попроси пробачення. · Говори те, що думаєш. · Не впевнений – не обіцяй. · Не можеш сказати правду – поясни чому. · Не видавай чужої таємниці. III Правила ввічливості · Ввічливість – це вміння поводитися так, щоб іншим було приємно і затишно з тобою. · Будь завжди правильним : вітайся при зустрічі, дякуй за допомогу, відходячи, попрощайся. · Не примушуй за тебе хвилюватися. Ідеш – скажи, куди йдеш та о котрій годині повернешся. · Не капризуй і не бурчи. Твоє капризування може зіпсувати настрій іншим. Учитель. Діти! Сьогодні ми говорили з вами про добро і милосердя. Ви збагатилися знаннями про добро. Хотілося б, щоб після цього уроку кожен з вас осмислив свою життєву позицію і став добрішим, ліпшим, досконалішим. А зараз давайте ще раз повторимо і запам’ятаємо народну мудрість про добро. (Діти знімають з «Дерева мудрості» листочки записують написи.) Заключне слово вчителя. Любі діти! Я щиро сподіваюся, що засіяні сьогодні у ваші душі мудрі слова проростуть добром, милосердям, щедрістю. Успіхів вам у постійній роботі над собою. Хай множаться зерна добра у ваших душах! Хай мудрість і доброта будуть з вами у житті! І пам’ятайте! Щоб люди поважали вас, приязно ставилися, завжди дотримуйте золотого правила вихованості : «Ставтеся до людей так, як ви хотіли, щоб люди ставилися до вас!»
Категорія: Класний керівник | Додав: Admin
Переглядів: 1621 | Завантажень: 288 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]