Понеділок
18.12.2017
08:00
Головна » Файли » Предмети » Укр. мова та літ.

конспект уроку укр.мови 5 клас
[ Викачати з сервера (102.0Kb) ] 23.01.2013, 12:41
УКРАЇНСЬКА МОВА 5 КЛАС ТЕМА Звертання. Непоширене та поширене звертання. Розділові знаки при звертанні Мета: поглибити знання учнів про звертання, дати поняття про поширене звертання; формувати вміння і навички конструювати і видозмінювати речення із звертан­ням; правильно інтонувати та ставити розділові знаки у реченнях із звертаннями; розвивати усне та писемне мовлення; за допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу сприяти вихованню культури спілкування. Тип уроку: засвоєння нових знань із опорою на раніше ви­вчене. Інтерактивні методи та прийоми: робота в парах, в групах; сенкан; реф­лексивна таблиця; картки-сигнали. Обладнання: рефлективні картки, картки-сигнали, підручник, аудіозапис «Пісні про Київ» на слова Ан­дрія Малишка, проектор, мультимедійна дошка. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Настановчо - мотиваційний етап 1. З'ясування емоційної готовності до урок — Любі діти, погляньте за вікно. Яка сьогодні пого­да? Яким словом можна висловити настрій? А тепер посміхніться один одному, мені. Побажайте товари­шеві успіхів. Стало сонячно. Давайте бачити добре і красиве довкола нас! 2. Актуалізація суб'єктивного досвіду та опорних знань — Тож, до роботи, діти! Успіхів вам і мені! Уявіть себе вчителями. Перевірте і оцініть знання своїх друзів. Які запитання поставите стосовно виконаного вами домашнього завдання? Подаруйте один одному запи­тання про речення. 3. Фронтальна перевірка знань. (використовується картка-сигнал «Перевірмо домашнє завдання»). Спишіть речення з дошки, поставте і прокоментуйте розділові знаки. Завдання виконуємо за варіантами. 1 Усміхнися всім навколо небу сонцю квітам людям. 2 І степ і озеро і море все закуталось у якийсь чарівний тихий світ. Проблемне запитання: — Після виконання домашнього завдання ви стали більше знати про речення як одиницю синтаксису? Що саме ви дізнались? III. Повідомлення теми, мети, завдань уроку 1. Оголошення теми уроку (слайди № 1 і 2) 2. Вибір цілей уроку • Чого навчимось; • Що зрозуміємо; • Навіщо це нам. III. Опрацювання навчального матеріалу 1. Вступне слово вчителя - Ця тема вам уже відома. І ви самі могли б усе пояс­нити. Не вірите? Переконайтесь! Зараз працюватимемо в парах й усно складатимемо міні-діалоги. 1) зверніться до сусіда по парті, похваліть за добрий вчинок чи порадійте його успіхам; 2) зверніться до сусіда по парті, підтримайте після невдачі на уроці чи втрати цінної речі. Пам'ятайте: ніщо так не тішить вухо людини, як її власне ім'я. 2. Запитання до учнів: • Які звертання можуть образити людину? • Як би ви хотіли, щоб до вас зверталися? IV. Актуалізація мотиваційних резервів школярів 1. Робота в класі Прослухайте «Пісню про Київ» на слова Андрія Малишка. У рядку «Рідна столице, ти моя весна, світла, погожа, ясна» ви­значте іменник у кличному відмінку. (запис на дошці). 2. Робота над теоретичним матеріалом (слайд №3). В українській мові форму кличного відмінка мають: • імена (Оксано, Маріє, Дмитрику); • назви людей (батьку, брате, сусіде, козаче); • назви тварин (вовчику, коню, лисичко); • назви явищ природи (гаю, земле, зоре). 3. «Розумне перо» (робота в парах). А зараз поставте у формі кличного відмінка своє ім’я, ім’я товариша, мами, тата, сестрички чи братика. Запишіть і познайомте із своїми записами сусіда. Обміняйтеся зошитами. Коли прочитаєте, то неодмінно станете ближчими одне одному. V. Усвідомлення знань і вироблення вмінь 1. Вправа-дослідження (робота з картками в малих групах) (використовується картка-сигнал «Працюймо в групах») Проведіть дослідження. З'ясуйте, кого називають виділені слова, якою частиною мови вони є, у якому відмінку стоять. Рідна мати моя, ти ночей недоспала, І водила мене у поля край села... (А. Малишко) Станьмо, хлопці, при долині, Станьмо, хлопці, таборами За полями, за борами, Під густими яворами. (А. Малишко) Широкий Дніпре мій, з тобою ми в розлуці, Тож бур твоїх не чуть у горобину ніч. (А. Малишко) 2. Бесіда за результатами дослідження - Кого називають виділені слова? - Яка це частина мови? - Знайдіть речення, де іменник у кличному відмінку має за­лежні слова? Яку роль вони виконують? -Як називаються у мові слова, що називають того, до кого звер­нена мова? - Молодці! Тепер звернемося до помічників — опорної схеми (показ слайду № 4) та матеріалів підручника (§ 10 (с. 99-102), підручник для 5 класу, автори О. Глазова, Ю. Кузнєцов). 3. Робота з опорною схемою (слайд №4) Завдання: розглянути схему. З'ясувати, що таке звертан­ня. Які бувають види звертань? У яких стилях мовлення вони вживаються? Які розділові знаки вживаються при звертанні? 1. Клична інтонація Ти # Зв. 2. Пауза Ви 3. Зв. # членом речення
Звертання (Зв.) – слово або словосполучення, що непощирені називає того, до кого поширені (одне слово) звертаються у мовленні (два і більше слова) Зв.! … . (!?) публіцистичний Зв., … . (!?) художній стилі …, зв., … . (!?) розмовний …, зв. (!?) офіційно - діловий VІ. Фізкультхвилинка для учнів класу Тепер прийшла пора всім нам відпочити. Хочу на фізкультхвилинку всіх вас запросити. Встаньте, діти, посміхніться, Нашій землі поклоніться, В різні боки похиліться. Раз присядьте, два присядьте, А тепер всі дружно сядьте. VІІ. Виконання практичних завдань 1. Узагальнення знань про розділові знаки при звертанні за алгоритмом (слайд №5) 1) Зв., . 2) , зв.!
3) , зв., ..
4) Зв.! У реченнях, що на картках, визначте номер алгоритму щодо розділових знаків при звертанні. Речення, № 1 2 3 4
Алгоритм, №
1. Вийди, ви­йди, сонечко, на дідове полечко. 2. Києве мій, люблю тебе синівською любов'ю. 3. Земле моя! До тебе повертатиму я завжди: в ра­дості і в горі. 4. Яким же ти розкішним став, Дніпре наш! 2. Робота з підручником (використовується картка-сигнал «Практикум») Виконання вправ 184 (письмово за варіантами: ) І-в: Україна, вулиці мого дитиннства; ІІ-в: рідна земля, ровесник . 3. Дослідження-трансформація Перебудуйте речення так, щоб іменники у називному відмінку стали звертаннями. Підкресліть у перебудованих реченнях члени речення. Доведіть, що звертання не буває членом речення. 1. Дніпро несе свої води до Чорного моря. 2. Новий день сві­тить нам безсмертними вогнями. 3. Юнак гордо вимовляє величне слово: Україна. 4. Виконання завдань творчого характеру (показ слайдів з видами Києва, Дніпра) — Сьогодні урок ми розпочали з пісні про столицю України — Київ. Розгляньте ілюстрації із зображенням визначних місць Києва. Підберіть до іменників прикметники, які б відображали основні властивості предмета. Поставте словосполучення у формі звертання. (Перша колонка заповнюється вчителем, друга і третя — учнями.) (використовується картка-сигнал «Завдання «Вищий пілотаж») Слово-іменник Прикметник Форма звертання
Дніпро Київ Хрещатик Собор широкий Дніпро правічний Київ багатолюдний Хрещатик золотоверхий соборширокий Дніпре правічний Києве багатолюдний Хрещатику золотоверхий собору
5. Вправа ситуативного характеру на розвиток діалогічного мислення (робота в малих групах). 1. Уявіть, що ви вперше у Києві (на екскурсії). Запитайте у перехожого, як вам знайти дорогу до пам'ятника Богданові Хмельницькому. 2 Зверніться із проханням до екскурсовода розказати вам, чому найвеличніший собор Києва назвали Володимирським. (Заслухати складені у малих групах ситуативні діалоги, визна­чити найкращі). VIII. Рефлексивно – оцінювальний етап. 1.Підсумкове опитування. - Чи задоволені ви результатами своєї роботи? Будьте чесні, насамперед перед собою. 2. Оцінювання. - Дякую за працю. Ви усі були старанними і багато чого навчились. Але мені ще потрібна ваша допомога: заповніть, будь ласка, рефлективні картки. Це допоможе мені об'єктивно оцінити ваші відповіді. Пам'ятайте про справедливість! Рефлексивна картка (учні мають відзначити (+) відповідну колонку). Моє ставлення до пропонова­ного завдання Робота у парах та малих групах Вправа- дослідження Досліджен-ня-транс- формація Ситуа­тивні діалоги
Корисно
Було цікаво
Пізнавально
Як завжди
Не зрозуміло
Нудно
IX. Домашнє завдання § 10 (для всіх); вправа 186 (умови виконання вказані у підручни­ку) (І – ІІ рівні); написати всі форми звертань до незнайомої вам людини. Скласти діалог (3-4 репліки) «У бібліотеці» (ІІІ р.)
Категорія: Укр. мова та літ. | Додав: Admin
Переглядів: 2785 | Завантажень: 200 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]