Вівторок
17.10.2017
02:56
Головна » Файли » Управління » Управління

Положення про внутрішкільний контроль
[ Викачати з сервера (112.0Kb) ] 07.02.2013, 17:01

Положення про внутрішньошкільний контроль

1. Загальні положення

1.1. Дійсне положення розроблене відповідно до Закону «Про освіту», «Типового положення про освітню установу», статуту школи.

1.2. Положення регламентує зміст і порядок проведення внутрішньошкільного контролю (ВШК).

1.3. ВШК - процес одержання та переробки інформації про хід і результати навчально-виховного процесу (НВП) для прийняття на цій основі управлінського рішення.

1.4. Положення про ВШК затверджується педагогічною радою, яка має право вносити в нього зміни та доповнення.

1.5. Задачі внутрішньошкільного контролю:

  • здійснення контролю виконання чинного законодавства в галузі освіти, нормативних документів управління освіти, наказів відділу освіти та рішень педради школи;
  • виявлення випадків порушень і невиконання законодавчих та інших нормативно-правових актів, уживання заходів для їх припинення;
  • аналіз причин, що лежать в основі порушень, уживання заходів для їх попередження;
  • аналіз та експертна оцінка ефективності результатів діяльності педагогічних працівників;
  • вивчення результатів педагогічної діяльності, виявлення позитивних і негативних тенденцій в організації освітнього процесу та розробка на цій основі пропозицій з поширення передового педагогічного досвіду й усунення негативних тенденцій;
  • збір інформації, її обробка й накопичення для підготовки проектів рішень;
  • аналіз результатів реалізації наказів і розпоряджень по школі;
  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам у процесі контролю.

1.6. Зміст контролю:

  • виконання Закону «Про освіту» в частині обов'язковості основної загальної освіти;
  • використання методичного забезпечення в освітньому процесі;
  • реалізація затверджених освітніх програм і навчальних планів, дотримання затверджених навчальних графіків;
  • ведення шкільної документації (плани, класні журнали, щоденники та зошити учнів, журнали позаурочної діяльності тощо);
  • рівень навчальних досягнень учнів, якості освіти;
  • дотримання статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку й інших локальних актів школи;
  • дотримання порядку проведення проміжної та підсумкової атестації учнів і поточного контролю їхньої успішності;
  • робота творчих груп, методоб'єднань, бібліотеки;
  • реалізація виховних програм та їх результативність;
  • організація харчування та медичного обслуговування школярів;
  • охорона життя та здоров'я учасників освітнього процесу;
  • виконання прийнятих колективних рішень, нормативних актів;
  • стан методичної роботи;
  • інші питання в рамках компетенції директори школи.

1.7. Основні методи контролю:

  • анкетування;
  • тестування;
  • соціальне опитування;
  • моніторинг;
  • письмове й усне опитування;
  • вивчення документації;
  • бесіда;
  • хронометраж тощо.

1.8. Види ВШК (за змістом):

  • тематичний (глибоке вивчення певного конкретного питання у практиці роботи колективу, підрозділу, групи, МО, одного вчителя або класного керівника);
  • фронтальний (усебічне вивчення колективу, класу, групи або одного вчителя).

1.9. Форми ВШК:

  • персональний (має місце як при тематичному, так і при фронтальному виді контролю);
  • класно-узагальнюючий (фронтальний);

1.10. Організація перевірки стану кожного з питань змісту ВШК складається з таких етапів:

  • визначення мети контролю;
  • об'єктів контролю;
  • складання плану перевірки;
  • інструктаж учасників;
  • вибір форм і методів контролю;
  • констатація фактичного стану справ;
  • об'єктивна оцінка цього стану;
  • висновки, що випливають з оцінки;
  • рекомендації або пропозиції з удосконалення навчально-виховного процесу (НВП) або усунення недоліків;
  • визначення строків для ліквідації недоліків або повторний контроль.


1.11 За підсумками ВШК у залежності від його форми, цілей і задач, а також з урахуванням реального стану справ:

  • проводяться засідання педагогічної або методичної ради, виробничі наради, робочі наради з педагогічним складом;
  • результати перевірок можуть ураховуватись при проведенні атестації педагогічних працівників.

1.12 Директор школи за результатами ВШК приймає рішення:

  • про видання відповідного наказу;
  • про обговорення підсумкових матеріалів контролю колегіальним органом;
  • про проведення повторного контролю із залученням певних експертів;
  • про залучення до дисциплінарної відповідальності працівників;
  • про заохочення працівників;
  • інші рішення в межах своєї компетенції.

2. Персональний контроль

2.1. Персональний контроль припускає вивчення й аналіз педагогічної діяльності окремого вчителя.

2.2. У ході персонального контролю комісія вивчає відповідність рівня компетентності працівника відповідно до вимог його кваліфікації, професіоналізму та продуктивності:

  • рівень обізнаності вчителя в основах теорії педагогіки, психології та вікової фізіології; змісту базового компонента предмета, що викладається; у методиках навчання та виховання;
  • уміння створювати комфортну атмосферу в освітньому процесі;
  • уміння застосовувати у практичній діяльності широкий набір методів, прийомів і засобів навчання; елементарні методи та засоби педагогічної діагностики; основні форми диференціації контингенту учнів; основні методи формування й розвитку пізнавальної та комунікативної культури учнів;
  • рівень оволодіння вчителя педагогічними технологіями, найбільш ефективними формами, методами та прийомами організації педагогічного процесу;
  • рівень підготовки учнів;
  • збереження контингенту учнів.

2.3. При оцінці діяльності вчителя враховується:

  • виконання державних програм у повному обсязі (проходження матеріалу, проведення практичних робіт, контрольних робіт, екскурсій тощо);
  • рівень навчальних досягнень учнів;
  • ступінь самостійності учнів;
  • диференційований та індивідуальний підхід до учнів у процесі навчання;
  • спільна діяльність учителя й учня;
  • наявність позитивної емоційної атмосфери;
  • уміння відбирати зміст навчального матеріалу;
  • здатність до аналізу педагогічних ситуацій;
  • уміння коректувати свою діяльність, узагальнювати свій досвід, складати та реалізувати план свого розвитку;
  • форми підвищення професійної кваліфікації вчителя.

2.4. При здійсненні персонального контролю комісія має право:

  • знайомитися з документацією відповідно до посадових обов'язків учителя (з тематичним плануванням, поурочними планами, класними журналами, щоденниками та зошитами учнів, протоколами батьківських зборів, планами виховної роботи тощо);
  • вивчати практичну діяльність педагогічних працівників школи через відвідування й аналіз уроків, позакласних заходів тощо;
  • аналізувати статистичні дані про результати педагогічної діяльності (контрольні роботи, зрізи, тематичне оцінювання тощо);
  • аналізувати результати методичної, дослідно-експериментальної роботи вчителя;
  • виявляти результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах, виставках, конференціях тощо;
  • організувати соціологічні, психологічні, педагогічні дослідження (анкетування, тестування учнів, батьків, учителів);
  • робити висновки та приймати управлінські рішення.

3. Класно-узагальнюючий контроль

3.1. Класно-узагальнюючий контроль здійснюється в конкретному класі.

3.2. Класно-узагальнюючий контроль спрямований на одержання інформації про стан навчально-виховного процесу в тому або іншому класі.

3.3. У ході класно-узагальнюючого контролю вивчається весь комплекс навчально-виховної роботи в окремому класі:

  • діяльність усіх учителів;
  • включення учнів у пізнавальну діяльність;
  • прищеплення інтересу до знань;
  • рівень навчальних компетентностей, шкільна документація;
  • виконання однакових вимог до учнів;
  • стимулювання потреби в самоосвіті, самоаналізі, самовдосконаленні, самовизначенні;
  • співробітництво вчителя й учнів;
  • виконання навчальних програм (теоретичної та практичної частини);
  • володіння вчителя новими педагогічними технологіями при організації навчання;
  • дотримання єдиного орфографічного режиму;
  • робота вчителя з попередження відставання учнів, робота з учнями зі слабкими навчальними досягненнями;
  • диференціація й індивідуалізація навчання;
  • робота з батьками учнів;
  • система виховної робота;
  • соціально-психологічна атмосфера у класному колективі.

3.4. Класи для проведення класно-узагальнюючого контролю визначаються за результатами аналізу за підсумками навчального року, півріччя або чверті.

3.5. За результатами класно-узагальнюючого контролю проводяться наради при директорі або його заступниках, класні часи, батьківські збори.

Категорія: Управління | Додав: Admin
Переглядів: 1853 | Завантажень: 212 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]