Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 25.09.2020, 04:26

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Новосілки Горохівський р-н Волинська обл.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

18:59
методичні рекомендації

Методичні рекомендації

щодо формування основних груп компетентностей учнів на уроках в початковій школі

 

 

Соціальна компетентність

 

§  Створювати та розв’язувати проблемні ситуації.

§  Використовувати інтерактивні методи навчання, у яких раціонально поєднувати індивідуальні, групові і фронтальні види роботи; роботу в парах, у малих групах, групах за інтересом, рольових групах, де є лідер, слухач, коментатор.

§  Застосовувати тестові та різнорівневі завдання, що дають дитині право вибору, учити їх обирати потрібний варіант, рівень.

§  Давати й періодично змінювати громадські доручення, обговорювати їх виконання, підводити підсумки роботи.

§  Проводити виховні заходи патріотичного змісту, здійснювати правове та морально-етичне виховання.

§  Проводити інноваційні уроки громадянської освіти.

§  Створювати ситуації морального вибору на основі прочитаних творів або життєвих ситуацій.

§  Учити дітей висловлювати власну точку зору, вислуховувати думку товариша, узгоджувати та доходити до порозуміння.

 

Полікультурна компетентність

 

1.     Формування поваги до традицій, звичаїв, історії України.

2.     На основі оволодіння досягненнями національної культури стимулювати прийняття та розуміння інших культур.

3.     Ствердження гуманістичної моралі та формування загальнолюдських цінностей.

4.     Формування толерантного ставлення до культур та традицій інших народів.

 

Приклади:

 

1.     Проведення зустрічей з цікавими людьми, відомими художниками, поетами, композиторами.

2.     Проведення тематичних вечорів, міжнародних фестивалів, заочних подорожей країнами світу.

3.     Відвідування виставок, музеїв, проведення екскурсій.

4.     Проведення бесід з етичної тематики.

5.     Читання та обговорення історичних творів.

6.     Стимулювання особливих контактів з представниками інших культур.

7.     Здійснення пошукової роботи.

 

Комунікативна компетентність

 

Мета: формування культури усного та писемного мовлення як засобу вільного спілкування та самовираження.

 

1.     Уміння спілкуватися усно.

§  Використання діалогу, полілогу, монологу.

§  Інсценування казок.

§  Усний опис картини.

§  Проведення нестандартних уроків, ділових інтелектуальних ігор, круглих столів, дискусій.

§  Розширення словникового запасу учнів через роботу зі словниками.

§  Складання словосполучень та речень, робота з відновлення деформованого тексту.

§  Використання нових інтерактивних технологій та прийомів педагогічної техніки «Мозковий штурм», «Акваріум» тощо.

 

2.     Уміння спілкуватися писемно.

§  Написання згідно з програмою запрошень, привітань, оголошень.

§  Листування з ровесниками.

§  Складання пам’яток щодо адекватного спілкування і відпрацьовування їх з дітьми з використанням конструкцій «Я вважаю», «Перепрошую», «Я певен», «Дозвольте» тощо.

§  Здійснення перекладів текстів.

§  Проведення бібліотечних уроків, взагалі постійний зв’язок з бібліотекою.

 

Інформаційна компетентність

 

1.     Навчання дітей працювати з підручником, словниками, зошитами з друкованою основою.

2.     Пропонувати пам’ятки «Як розв’язувати задачі», «Як писати твір», «Як виконувати домашнє завдання».

3.     Сприяти формування вміння опрацьовувати інформацію на підставі аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення тощо.

4.     При підготовці до уроків позакласного читання вчити користуватися художньою літературою, енциклопедіями, репродукцією.

5.     На уроках «Я і Україна» навчати дітей користуватися картами, таблицями, складати плани, використовувати малюнки, алгоритми, діаграми, маршрутні листи.

6.     На уроках математики навчати дітей користуватися таблицями, схемами, згортати інформацію (скорочений запис умови задачі).

7.     Навчати дітей діалогу як засобу отримання інформації один від одного.

8.     Співпрацювати зі шкільною бібліотекою.

9.     Передбачити проведення усних журналів, зустрічей з цікавими людьми, інтелектуальних ігор, екскурсій, відвідування музеїв, персональних виставок, творчих майстерень.

10. Стимулювати знайомство учнів с дитячою періодикою: «Пізнайко», «Казковий вечір», «Барвінок» тощо

11. Стимулювати учнів до роботи з комп’ютером.

 

Компетентність саморозвитку і самоосвіти

 

1.     Формувати загально навчальні вміння учнів як основу самоосвітньої діяльності.

2.     Стимулювати пізнавальний інтерес учнів.

3.     Практикувати диференційовані домашні завдання та прийоми випереджального навчання.

4.     Залучення дітей до виконання творчих завдань та участі у інтелектуальних заходах.

5.     Проведення розвивальних пізнавальних ігор.

6.     Залучення дітей до гурткової роботи.

7.     Складання та реалізація програми самоосвітньої діяльності учнів.

 

Компетентність творчої діяльності

 

Мета: виявлення творчого потенціалу учнів, логічного, образного мислення, створення умов для розвитку творчої особистості.

 

1.     Одним із стратегічних завдань є особистісний підхід до молодших школярів.

2.     Гуманістичний підхід.

3.     Індивідуальність пізнавальних здібностей.

4.     Диференціація навчання і виховання.

5.     Допомога особистості пізнати себе, самовизначитись та самореалізуватись.

6.     Творча особистість повинна працювати під девізом «Допоможи мені це зробити самому».

 

Приклади:

 

Картка на уроці читання (диференційований контроль).

1.     З якого твору ці рядки: «Відром, цебром, дійницею, холодною водицею…»?

А) «Вийшли в поле косарі»;

     Б) «Ой ти коте-коточок»;

     В) «Іди, іди, дощику».          

2.     Хто ввечері приходить «дитиночку колихати»?

А) Котик;

Б)  Песик;

В)  Мишенятко;

3.     Продовжити прислів’я «Якщо за день нічого не вивчив, то весь день … »

А) змарнував;

Б) програвся;

В) спостерігав;

 

         На уроці читання в другому класі за темою «Казкові чоловічки» всі учні читають твори різних письменників (А. Милн «Вінні - Пух», Дж. Родарі «Пригоди Чиполіно»), а творча дитина при підготовці до уроку використовує матеріал, що розширює обрії пізнання творчості письменників – казкарів. Крім того вона може намалювати ілюстрацію до тексту за своєю уявою, дати характеристику героям, скласти вірш за опорними словами підібрати загадки, прислів’я до теми.

         На уроках математики передбачується використання логічних вправ, головоломок, софізмів, розв’язання задач різними способами, пошук раціональних шляхів розв’язання.

         На уроках природознавства використовуються завдання творчого характеру: складання кросвордів, участь у конкурсах та олімпіадах, дослідницька діяльність учнів, підготовка повідомлень за завданням вчителя.

         Передбачається складання казок, віршів, проведення інтелектуальних конкурсів, написання творів та переказів, розробка діалогів з визначеної теми, створення кросвордів, ребусів, композицій, добір музичних фрагментів до художніх картин, побудова генеалогічного дерева своєї родини, випуски стінної газети.

         У виховній роботі з метою розвитку творчих здібностей та сприяння самоствердженню стимулюється зайнятість дітей у роботі гуртків та студій за інтересами, залучення їх до самоврядування.

 

 

Переглядів: 446 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Січень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Гаряча лінія
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2020
Конструктор сайтів - uCoz