Вівторок
17.10.2017
02:45
Головна » 2013 » Березень » 21 » Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»
19:02
Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»


    Допомогти становленню особистості, реалізації потенціалу молодого спеціаліста — таку мету ставить пе­ред собою Школа молодого вчителя.

Метою Школи першого року є допомога вчителю у розв'язанні конкретних проблем щодо мето­дики викладання,, ознайомлення його із сучасними методиками й технологіями навчання, ППД, осо­бливостями роботи зі шкільною документацією.

Метою школи другого-третього року є допомога вчителю в профе­сійному становленні, виробленні свого стилю роботи, розвитку фа­хового потенціалу

Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:

розширити   сферу   знань   учителів   із   психолого-педагогічних   основ уроку;

ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу    усвідомленню    здійснювати    відбір    необхідних    і    найбільш  доцільних прийомів роботи учнів на уроках;

створити для  вчителів  таке  методичне  середовище,  в  якому їм  би  хотілося творити.

Протягом 2010-2011 навчального року робота "Школи молодого вчителя" була направлена на реалізацію наступних задач: оволодіння молодими розвитку освіти, нових інноваційних освітніх технологій, сучасних методик викладання;

За 2010-2011 навчальний рік у «Школі молодого вчителя" було охоплено навчанням четверо молодих учителів, з якими проводилися як теоретичні заняття, так і семінари-практикуми. Тематика занять була різноманітна, це:

методичні рекомендації молодим вчителям щодо складання календарно-тематичних планів, щоденного планування, ведення класних журналів, організації робочого дня;

дидактичні вимоги до сучасного уроку в світлі нових інноваційних технологій; етика спілкування учителя з учнями в урочний та позаурочний часи; виховання   патріотизму   старших   і   молодших   школярів      як   соціально-педагогічна проблема; урок у системі особистісно-орієнтованого навчання.

Робота "Школи молодого вчителя" у 2012-2013 навчальному році буде направлена на:

      вивчення системного підходу до планування процесу вивчення теми, а
також визначення ролі кожного уроку в системі завдань;

      вивчення та оволодіння елементами педагогічної техніки;

      вивчення     психологічних     основ     уроку,     які     включають     знання
психологічних принципів організації уроку, особливостей психологічного
розвитку кожного учня в класі (розумові здібності, нахили, інтереси, тип
уваги, пам'яті, мислення, сприймання, характер, темперамент, волю);

      вивчення, психологічних вимог щодо організації кожного елементу будь-якого виду діяльності учнів на уроці, структура якої передбачає:

      вивчення   типів   та   структури   сучасного   уроку,   основних   принципів
навчання, раціонального застосування методів навчання;

     вивчення вимог щодо оформлення шкільної документації;

    вивчення методів формування комунікативних    умінь (усних і письмових) в
умовах особистісно-зорієнтованого підходу.

 

 

Алгоритм організації стажування

1.Директор із числа найкращих учителів   призначає   наставника (враховується побажання досвідче­ного вчителя й початківця), який є безпосереднім керівником стажу­вання.(Наказ про стажування).

2.Розроблено пам'ятку для на­ставника і стажиста.

3.Наставник розробляє спільно зі стажистом індивідуальний план роботи і подає його на затвер­дження директору чи заступнику директора.

4.Затверджено індивідуальний план стажування молодого спеці­аліста з урахуванням методичної теми, над якою працює школа.

5. Під час складання розкладу уроків  ми  враховуємо  необхід­ність  взаємовідвідування  уроків стажистом і його наставником.

6.  Здійснюється     внутрішньошкільний контроль за діяль­ністю наставника і стажиста та управління нею.

Контроль за діяльністю молодих педагогів та її аналіз

Питання про роботу з молоди­ми вчителями, організацію стажу­вання  періодично  заслуховуємо  на нарадах у присутності директора чи завуча.

Перевагу надаємо  запобіжному та оглядовому видам контролю, особливо в перші роки роботи вчителя, що науково, медично і практично зумовлено.

Оглядовий контроль необхід­ний для загального ознайомлення з професійним рівнем роботи мо­лодого вчителя. Його здійснюють після 2—3 тижнів роботи вчителя в школі у формі відвідування 4—5 уроків (краще однієї теми), що дає змогу оцінити рівень знань, умінь і навичок учнів, ефективність орга­нізації навчально-виховного про­цесу.

Мета запобіжного контролю визначити, які помилки можливі в подальшій роботі вчителя, і запо­бігти їм.

Керівник школи  під час організа­ції контролю намагається попере­дньо:

визначити його мету;

розробити план перевірки;

вибрати форми й методи контр­олю.

Висновки, сформульовані після здійснення контролю, містять:

констатацію фактичного стану справ;

об'єктивну оцінку цього стану:

   рекомендації або пропозиції щодо    вдосконалення    навчально-виховного процесу і ліквідації недо­ліків, прорахунків:

   термін ліквідації недоліків і, якщо необхідно, термін і форми по­вторного контролю за виконанням рекомендацій.

На другий рік роботи молодого спеціаліста використовують персо­нальний контроль, який передбачає вивчення всієї системи його діяль­ності. На третій рік здійснюють фрон­тальний та класно-узагальнювальний контроль.

 

7. Підсумки стажу­вання молодого спеціаліста(.Видано наказ про сторення комісії та підсумки стажування)    розроблення плану підвищення рівня його педагогічної майстерності протягом наступних двох років.

Як підсумок у  роботі Школи участь у шкільному конкурсі «Шукаємо молоді педагогічні таланти «та участь у районному конкурсі.Щодо конкурсу хочу зазначити молодість -_вік,для якого характені політ уяви ,нестримна енергія ,бажання досягти успіху, презентація конкурсних завдань, зокрема «З компютером на ти « ,представлення школи майбутнього були досить цікавими і корисними для вчителів з досвідом.

 Наскільки різні слухачі школи ,настільки різноманітна програма її роботи. Це не тільки лекції і семінари, а й розважальні заходи ,екскурсії, а значить –довірливі взаємини між старшими вчителями, побудовані на основі толерантності ,можливість проявити свої творчі здібності ,поділитися секретами педагогічної майстерності в неформальній атмосфері ..

Як бачимо, безпосереднім ке­рівником стажування молодого спеціаліста є учитель-наставник.

Влившись у педагогічний ко­лектив школи, знайшовши своє місце в ньому, молодий учитель виконає свою професійну місію лише тоді, коли відчує, що не тільки його колеги і він сам, а і його учні — це єдине ціле, єдина шкіль­на спільнота.


 

 

Переглядів: 1087 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]