Понеділок
18.12.2017
07:56
Головна » 2012 » Листопад » 29 » Програма "Впевнений старт"
14:17
Програма "Впевнений старт"
ЗАГАЛЬНІ ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ Розвивальні: збагачувати уявлення дитини про природу, рукотворний світ, людей, що оточують, та саму себе; вдосконалювати вміння використовувати здобуті уявлення для подальшого розширення особистого досвіду; створювати сприятливі умови для підвищення її самостійності, довільності поведінки; вправляти в подоланні труднощів, практичному та розумовому експериментуванні; підтримувати намагання дитини адекватно оцінювати свої досягнення в продуктивних видах діяльності, в повсякденному житті - власні вчинки та особистісні якості; створювати умови для вправляння в соціальній компетентності, налагодженні доброзичливих взаємин з людьми різного віку та статі, соціальних ролей; вправляти в умінні розмірковувати, висловлювати власні судження, відстоювати особисту думку; вдосконалювати вміння володіти власним тілом, орієнтуватись у власній зовнішності та стані здоров’я, у корисних та шкідливих для дитячого організму чинниках, впливах. Виховні: виховувати культуру дитячих бажань, сприяти становленню системи елементарних цінностей, позитивного ставлення до природи, предметів, людей, самої себе; створювати умови для формування її інтересів, намірів, планів; надавати простір для реалізації позитивних задумів у різних сферах життєдіяльності; виховувати культуру поведінки; залучати дитину засобами мистецтва до національної та світової культур; приділяти увагу становленню основ моральної за змістом та активної за формою позиції; виховувати базові якості особистості (самостійність, працелюбність, людяність, розсудливість, справедливість, самовладання, самолюбність, спостережливість, відповідальність). Навчальні: збагачувати, розширювати, систематизувати уявлення, знання, дитини про довкілля та власне "Я" (фізичне, психічне та соціальне) та вправляти у їх застосуванні. Формувати навчальні уміння — організаційні (способи самоорганізації), загальнопізнавальні (спостерігати, обстежувати, аналізувати, виділяти головне, порівнювати, запам’ятовувати, бачити проблему, розмірковувати з приводу неї, розв’язувати її, осмислювати матеріал), загальномовленнєві (культуру слухання, запитування, висловлювання, обґрунтування, доведення, налагодження спілкування), контрольно-оцінні (здійснення найпростіших форм контролю власної діяльності, перевірки зробленого, внесення потрібних корективів, виправлення помилок, вироблення оцінних суджень щодо якісно-кількісних показників зробленого та внесених у досягнення зусиль); вправляти у прояві творчого ставлення до виконання практичних та розумових завдань. До змісту ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК Оздоровчі завдання: охорона життя та зміцнення здоров’я дітей; формувати правильну поставу і розвивати всі групи м'язів; підвищувати рівень стійкості організму до впливу несприятливих факторів навколишнього середовища; спонукати дітей до самостійного використання добре знайомих видів і способів загартування вдома і в дитячому садку. Освітні завдання: формувати уявлення про своє тіло, про необхідність збереження свого здоров'я; опанування різновидів життєнеобхідних рухів – ходьби, бігу, стрибків, лазіння…; збільшувати запаси рухових навичок та вмінь за рахунок розучування спортивних вправ та ігор з елементами спорту; формування культурно-гігієнічних навичок; розширювати знання дітей про розмаїття фізичних і спортивних вправ. Виховні завдання: розвивати у дітей інтерес до різних видів рухової діяльності (навчальної, ігрової, трудової і тощо.); підвищувати рівень довільності дій дітей; розвивати у дітей наполегливість і витримку при досягненні мети, прагнення до якісного виконання руху; розвивати доброзичливі відносини з однолітками в процесі спільної рухової діяльності; виховувати любов до спорту; формувати позитивні моральні та вольові риси характеру. Охорона життя та зміцнення здоров’я дітей Загартування Забезпечити щоденне перебування дітей на свіжому повітрі та відповідність їхнього одягу умовам погоди. Прогулянка у першій половині дня триває не менше 2-2,5 годин, у другій - 1-1,5 години.
Забезпечити перебування дітей в провітрюваному приміщені у полегшеному одязі при температурі повітря +19, +20°С. У спальні під час денного сну температура повітря становить +15°С. Ранкова гімнастика та заняття з фізичної культури проводяться у фізкультурній залі при температурі повітря +14,+15°С ).
Загартування водою проводиться після денного сну, а влітку – перед обідом. Для миття рук, обличчя, полоскання рота, використовується вода кімнатної температури. Для обливання ніг температура води поступово знижується відповідно до встановлених норм: початкова температура води становить - +34, 35°С, кінцева - +22,+24°С. Влітку діти купаються у виносних басейнах.
Використовуються нетрадиційні методи загартування - ходьба босоніж по росяній траві, глині, камінцях, вологому піску тощо.
Проводяться лікувально-профілактичні процедури, а саме фітотерапія, аромотерапія, лікувальна фізкультура, масаж, оздоровча гімнастика (зорова, дихальна), фізіотерапевтичні процедури тощо, які включаються до системи оздоровлення за призначенням лікаря та згодою батьків. Загартувальні процедури проводяться з. Фізкультурно-оздоровча робота Спрямована на формування у дітей потреби в щоденному виконанні ранкової та гігієнічної гімнастики (тривалість 8-12 хв.); розвиток уміння чітко виконувати загальнорозвиваючі вправи з різних видів положень в заданому темпі. Педагог проводить щоденні заняття з фізичної культури тривалістю 30-40 хв. (у фізкультурній залі та свіжому повітрі), залучає дітей до підготовки та прибирання фізкультурного обладнання; заохочує до самостійних ігор в природних умовах, організації рухливих ігор і виконання фізичних вправ під час прогулянки (тривалість 45-60 хв.), ігор спортивного характеру. На заняттях із фізичної культури та прогулянках удосконалюється вміння дошкільника кататися на велосипеді, самокаті, санках тощо. Педагог залучає дітей до підготовки фізкультурних свят, спортивних розваг, командних змагань, днів здоров’я; продумує маршрути та завдання піших переходів, спонукає їх до проявів витривалості, вправності, наполегливості, винахідливості, співчуття, взаємодопомоги. Навчати дітей здоровому способу життя: формувати у дітей культуру споживання їжі: правильно користуватися виделкою, ножем, серветкою; їсти охайно; сідати за стіл в акуратному вигляді; правильно сидіти під час їди; формувати знання про будову тіла, призначення та дію органів; особливостей тіло будови дівчинки та хлопчика; важливо ознайомлювати дітей з необхідністю охороняти зір, слух, поставу, шкіру та інші органи; прищеплювати навички громадської та особистої гігієни (стежити за чистотою рук, обличчя, мити їх у разі забруднення, самостійно стежити за зачіскою, одягом); розвивати уявлення про ознаки здоров’я і хвороби та шляхи їх запобігання, доводити, що довготривале життя потребує уваги людини до свого здоров’я; розповідати, що джерелом зміцнення здоров’я і запобігання хворобам є здоровий спосіб життя та безпечна поведінка в довкіллі; знайомити з помічниками і друзями здоров’я – природними і соціальними чинниками, які допомагають(міцний сон, свіже повітря, раціональне харчування, особиста гігієна, фізичні вправи), а які можуть нашкодити здоров’ю(неправильне харчування, тривале сидіння перед телевізором, комп’ютером, шкідливі звички, недотримання розпорядку дня тощо); виховувати у дітей позитивне ставлення до антропометрії, медичних обстежень, профілактичних щеплень; активне використання дітьми отриманих знань в ігровій, зображувальній, мовленнєвій, театралізованій, дослідницькій, трудовій і повсякденній діяльності. Вправи з основних рухів Ходьба. Ходити легко, невимушено виконуючи різні рухи руками, зберігаючи правильну поставу. Користуватися різними способами ходьби: на носках, на п’ятках, на зовнішній та внутрішній сторонах стопи, випадами та в присіді, високо піднімаючи коліна, навприсядки, на зігнутих ногах, на прямих ногах, не згинаючи колін. Ходити в різному темпі, з перекатом з п'ятки на носок; приставним та перехресним кроком; спиною вперед; приставним кроком, уперед і назад із заплющеними очима (3-4 м), з переступанням через предмети; з предметом у руках; в колоні по одному та парами; "змійкою" зі зміною напрямку. Ходити широким кроком з виконанням завдань (підняти м'яч, розвести руки в сторони і т. д.).
Біг. Бігати на носках високо піднімаючи коліна короткими та широкими кроками; з подоланням перешкод – оббігати та перестрибувати предмети (кубики, кеглі); бігати, викидаючи прямі ноги вперед, закидаючи гомілки назад. бігати у колоні по одному і парами, перешиковуватися за сигналом (з бігу врозтіч, у колону по одному); бігати "змійкою" між розставленими на підлозі предметами в одну лінію, "зигзагом", "равликом", човниковий біг 3-5 разів по 10 м; приставним кроком вперед, правим та лівим боком; бігати спиною вперед, зберігаючи напрям і рівновагу; зі скакалкою, м’ячем, по дошці, лаві, колоді; бігати з високого старту навипередки 25-30м; у повільному темпі 2-3,5 хв.
Стрибки. Стрибати по черзі на правій, лівій нозі, просуваючись уперед на 5-6 м; штовхаючи перед собою маленький предмет (м’яч); на обох ногах на місці з поворотом кругом; рухаючись уперед із затиснутою між ногами торбинкою з піском або м’ячем; перестрибувати на обох ногах 5-6 предметів (висота 15-20 см); стрибати на одній нозі, просуваючись уперед; застрибувати на предмети (колоду, лаву заввишки до 20 см); підстрибувати на місці із розбігу (3-4 кроки), намагаючись дістати предмет, підвішений на 15-30 см вище від піднятою вгору руки дитини; стрибати у довжину з місця (відстань 80-110 см), у висоту (30-55 см), в глибину (з колоди, куба) заввишки 30-40 см у зазначене місце (м’яке і стійке приземлення); стрибати через довгу й коротку скакалки у різні способи. Стрибки на батутах.
Кидання, ловіння, метання. Перекидати м’яч із однієї руки в другу в різному темпі (повільному, швидкому); відбивати м’яч об землю на місці (не менше 12 разів); просуваючись вперед поперемінним та приставним кроками (до 5-6 м); перекидати м’яч іншій дитині обома руками від грудей, з–за голови, стоячи або рухаючись уперед; ловити його з різних вихідних положень (стоячи, сидячи), знизу з відскоку від підлоги з відстані 3-4 м; підкидати м’яч і ловити його обома руками до 20 разів підряд; бити м’ячем об землю, об стіну; підкидати вгору і ловити його після виконання додаткових рухів (плеску перед грудьми); кидати великі та маленькі м’ячі від грудей, знизу та з-за голови однією та обома руками в кільце, прикріплене на відстані 2,2 м від підлоги (землі), з різними швидкістю та положенням тіла (стоячи на місці або рухаючись повільним, швидким кроком уперед); кидати м’ячі, торбинки з піском (маса 200 г) провідною рукою у вертикальну та горизонтальну ціль з відстані 3,5-5 м на дальність на 5-12 м; кидати предмети в ціль, яка рухається; прокочувати м’яч один одному, між предметами.
Повзання та лазіння. Повзати на передпліччях і колінах, штовхаючи перед собою головою м’яч (45 м); повзати в упорі стоячи на колінах спираючись кистями рук по лаві, колоді, похилій дошці; пролізати в обруч грудьми вперед, лівим і правим боком; підлізати під дугу (висота 40-50 см) прямо, лівим та правим боком; лазити по гімнастичній стінці до самого верху зручним для дітей способом; переходити з прольоту на проліт приставним кроком; переходити по діагоналі стінки (спускатися вниз вертикально з одного прольоту на іншій); лазити по мотузяній драбинці довільним способом, між рейками парканчика, по похилій дошці, драбині (кут нахилу 25-30°) в упорі стоячи; перелізати з похилої дошки (заввишки 30–40 см) на гімнастичну стінку; перелізати через лаву, колоду; підлізати під дугу, мотузок, палицю, розміщені на висоті 40-50 см; лазити по канату на довільну висоту; підтягуватись по гімнастичній лаві, лежачи на животі або сидячи верхи, рухаючи руками одночасно та поперемінно.
Рівновага. Ходити по дошці, гімнастичній лаві (завширшки 25-15 см, заввишки 30-40 см), по колоді прямо і боком, тримаючи в руках палицю, м’яч, переступаючи через кубики, мотузок (на висоті 25-35 см); ходити по гімнастичній лаві, колоді назустріч іншій дитині, на середині розминатися, підтримуючи партнера за плечі, лікті; ходити й бігати по дошці, покладеній похило (завширшки 20-15 см, кут нахилу 15-20°); ходити по рейці гімнастичної лави, по мотузку (завдовжки 8-10 м), покладеному на підлогу прямо, по колу, зигзагоподібно, з торбинкою на голові (маса – 500-700 г); стоячи на гімнастичній лаві, колоді, підніматися на носки; стояти на одній нозі, друга відведена назад, руки в сторони; після бігу, стрибків присідати на носках, руки в сторони, вгору, на поясі; крутитися в парі з іншої дитиною, тримаючись за руки. Загальнорозвиваючі вправи: приймати різні вихідні положення - стоячи, сидячи, лежачи; використовувати предмети - обручі, палиці, скакалки, м'ячі тощо; намагатися виконувати вправи чітко, ритмічно, в заданому темпі під музичний супровід, бубон; кількість повторів вправ – 8-10; тривалість комплексу загальнорозвиваючих вправ – 8-12 хв. Вправи для рук і плечового пояса: приймати різні вихідні положення: руки перед грудьми, руки до плечей (лікті опущені, лікті в сторони); розводити руки в сторони, випрямляти вперед, розгинаючі в ліктях; піднімати руки вгору, розводити у сторони долонями вгору; з положення "руки за голову" розводити руки в сторони, піднімати вгору; піднімати руки вперед і вгору, підводячись на носки з положення стоячи, ступні паралельні; піднімати руки вперед — угору із зчепленими в замок пальцями (кисті повертати всередину); піднімати обидві руки вгору — назад по черзі й одночасно; піднімати та опускати кисті, стискати і розтискати пальці; енергійно розгинати вперед зігнуті в ліктях руки ("бокс"); відводити лікті назад двічі-тричі, випрямляти руки в сторони з положення руки перед грудьми, зігнуті в ліктях; робити колові рухи вперед і назад по черзі і разом прямими руками; виконувати різноманітні рухи руками, лежачи на підлозі. Вправи для тулуба: стати до стіни без плінтуса, притиснутися до неї потилицею, плечима, спиною, сідницею і п'ятками; піднімати руки вгору та опускати їх униз; притиснувшись спиною до гімнастичної стінки, братися руками за рейку (на рівні стегон), по черзі піднімати зігнуті й прямі ноги; стоячи обличчям до гімнастичної стінки, братися руками за рейку на рівні пояса, нахиляється вперед, згинаючись; повертатися, розводячи руки в сторони, з положення перед грудьми, за голову; нахиляти тулуб у сторони при різних положеннях рук; нахиляти тулуб якнайнижче вперед, торкаючись руками підлоги; класти та піднімати предмети біля носка правої (лівої) ноги збоку, піднімати за спиною зчеплені руки; тримаючи руки вгорі, нахилятися в сторони; сидячи на підлозі і спираючись ззаду руками, піднімати, опускати витягнуті ноги, переносити водночас дві ноги через палицю, скакалку; нахилятися до правого та лівого колін, торкатися їх лобом, допомагаючи собі руками; сидячи на підлозі, скласти ноги навхрест; приймати упор присівши, з упору присівши, переходить в упор присівши на одній нозі, відводячи другу в сторону; стоячи на колінах, сідати на підлогу справа і зліва від колін; лежачи на спині, рухати ногами, схрещувати їх; підтягувати голову, ноги до грудей - групується; піднімати одночасно голову і плечі, відводити руки назад, прогинатися, лежачи на животі; піднімати ноги, зігнуті в колінах, виконувати ними рухи ("велосипед"), лежачи на спині; піднімати витягнуті ноги, лежачи на спині. Вправи для ніг: переступати на місці, не відриваючи від опори носків ніг; присідати кілька разів підряд щоразу нижче, піднімати пряму ногу вперед махом, плескати під ногою в долоні; присідати, торкаючись спиною та потилицею стіни; присідати, піднімаючи руки вперед, угору з предметами і без них; робити випад уперед, у сторону, тримаючи руки на поясі, виконуючи руками рухи вперед, у сторону, вгору; захоплювати предмети пальцями ніг, трохи піднімати і опускати, перекладати або пересувати їх зліва направо; ходити по палиці босоніж приставним і змінним кроками; стрибати на місці на обох ногах, виконуючи рухи руками. Стройові вправи Самостійно шикуватися у колону, шеренгу по одному, парами, в коло, перешиковуватися з однієї колони в три, чотири через центр трійками, четвірками; повертатися вправо і вліво. Рівнятися у колоні, шерензі, по лінії, носках. Розмикатися у колоні на витягнуті руки вперед, у шерензі, колі - на витягнуті руки в сторони. Змикання і розмикання приставним кроком. Ритмічні (танцювальні) рухи Рухатися відповідно до характеру музики, відображати образи, імітаційні рухи. Передавати у виразних рухах характер музики. Виконувати різні варіанти дій під музичний супровід. Пропонувати дітям використовувати в довільних рухах, танцях добре знайомі їм дії, елементи нескладних хороводів. Починати та закінчувати рухи відповідно до музичної фрази. Виконувати приставні кроки з присіданням, крок галопу. Змінювати характер рухів на швидкий, пожвавлений; точно виконувати ритмічний малюнок. Чергувати простий і дрібний крок. Виконувати перешиковування у колі. Розходитись та сходитись парами. Творчо застосовувати знайомі танцювальні дії. Силові вправи Виконувати вправи, пов'язані з проявом силових зусиль: сісти і встати без допомоги рук; підняти обидві ноги вгору, лежачі на спині; лежачі на підлозі, перевернутися зі спини на живіт. Під час загальнорозвиваючих вправ з предметами (палиці, обручі, гантелі, гумові кільця, набивні м'ячі тощо) домагатися чіткості заданих напрямків переміщення предмету, точності вихідних і кінцевих положень самого предмета, а також рук, ніг і тулуба. Рухливі ігри: Ігри з бігом: "Парний біг", "Мишоловка", "Гуси-лебеді", "Птахи і зозуля","Квач", "Квач, бери стрічку!", "Карасі і щука", "Перебіжки", "Хитра лисиця", "Зустрічні перебіжки", "Витівники", "Швидко візьми, швидко поклади", "Совонька", "Чия ланка швидше збереться?", "День і ніч".
Ігри зі стрибками: "Хто краще стрибне?", "Вудка", "З купини на купину", "Жаби і чапля", "Вовк у рову", "Класики", "Коники", "Не потрап!".
Ігри з повзанням і лазінням: "Ведмідь і бджоли", "Переліт птахів", "Ловля мавп", "Пожежні на вченні".
Ігри з метанням, киданням і ловом: "Мисливці та зайці", "М'яч ведучому", "Хто найвлучніший?", "Мисливець і звірі", "Серсо", "Літаючі тарілки".
Ігри-естафети: "Веселі змагання", "Естафета парами", "Перевезення врожаю", "Городники", "Хто швидше побудує піраміду?".
Ігри-забави: "Мотузка", "Біг зі зв'язаними ногами", "Півнячий бій", "Перетягни канат". Ігри з елементами спорту: Городки. Знати 3-4 фігури; набирати правильного вихідного положення; кидати биту збоку і від плеча; вибивати городки з відстані 3-6 метрів.
довільний спосіб до 10-20 м. Проводяться свята та розваги на воді (один-два рази на рік).
Ігри у воді. "Човник з веслами", "Бігом у воду", "Веселі бризки", "Фонтан", "Поїзд у тунелі", "Рибалки", "Море хвилюється", "Брід","Щука","Карасі і коропи","Хоровод","Сом у сітці","Гойдалка","Я пливу","Торпеди","Квач","Вудочка", "Хто швидше?" До змісту ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК Пізнавальний розвиток забезпечується розвитком пізнавальних процесів (сприйняття, пам’яті, уваги, уяви, мислення) та розвитком розумових операцій (аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння, класифікації та ін.). Освітні завдання: формувати позитивне ставлення до світу на основі емоційно-чуттєвого досвіду; розширювати досвід пізнання дитиною навколишнього світу та усвідомлення себе у ньому; сприяти розвитку самостійної пізнавальної активності дитини; сприяти розвитку та вдосконаленню різних способів пізнання відповідно до вікових норм та індивідуальних темпів розвитку дитини; цілеспрямовано розвивати пізнавальні процеси за допомогою спеціальних дидактичних ігор та вправ, максимально використовувати розумові операції в процесі пізнання світу; розвивати пізнавальні здібності дитини, вміння аналізувати різні явища і події, зіставляти їх, узагальнювати, робити елементарні висновки, умовиводи, висувати припущення, обґрунтовувати власну думку; заохочувати пізнавальні питання дитини; знайомити з різними джерелами інформації (книги, журнали, телебачення, радіо, комп’ютер); показувати їх роль в житті людей. Пізнавальний розвиток дитини здійснюється в процесі пізнавальної діяльності за напрямками: "У світі природи", "У світі предметів", "У світі людей", "У світі чисел і цифр", "У світі форм і величин", "У світі простору і часу". "У світі природи" Природа рідного краю: ознайомлювати з об’єктами природного довкілля: рослинами найближчого оточення (парку, лісу, луку, земельної ділянки, поля, саду): різними видами дерев, кущів, трав’янистих рослин, грибів; їх назвою, будовою, умовами і місцем зростання, змінами в процесі зросту та за порами року; їх значення у природі та у житті людини; тваринами своєї місцевості (свійськими та дикими): назвою, зовнішнім виглядом; способом життя, харчування; будовою тіла і залежним від неї способом руху; місцем проживання, змінами в житті у різні пори року; піклуванням і охороною, їх значенням у природі та житті людини; птахами (домашніми, перелітними, зимуючими, декоративними): назвою, зовнішнім виглядом; способом життя, харчування; будовою тіла; місцем проживання, змінами в житті у різні пори року; піклуванням і охороною, їх значенням у природі та житті людини; безхребетними (молюсками, комахами): назвою, зовнішнім виглядом; способом життя, будови і залежним від неї способом руху; харчуванням, місцем проживання, змінами в житті у різні пори року; їх значенням у природі та житті людини; рибами (прісноводними, акваріумними): зовнішнім виглядом, будовою тіла, способом життя, розмноження (відкладаючи ікру, живо народжуючи); земноводними та плазунами; твердими тілами: піском, глиною, камінням, їхніми властивостями; повітрям: його рухом, напрямом, силою вітру; водою: змінами її стану (замерзання, плавлення снігу і льоду), поняттям кругообігу (види хмар, дощ, роса, іній, град, сніг,); значенням для природи та людини; ознайомлювати з електричними та світовими явищами природи: гроза – грім, блискавка, веселка (форма та розташування смуг). ознайомлювати з сезонними змінами та явищами в природі: порами року, їхньої послідовністю, станами погоди (приморозки, ожеледиця, хуртовина, посуха, буря, стихійні лиха тощо), їхнім впливом на життя людини. ознайомлювати з сільськогосподарською працею (види рослин, їх вирощування, піклування за тваринами) та залучати дітей до посильних дій (догляд за кімнатними рослинами, домашніми тваринами, праця на городі тощо). формувати у дітей екологічно доцільну поведінку, залучати їх до посильної участі у збереженні та відновленні природного оточення міста (села). Природа України: ознайомлювати з характерними особливостями окремих географічних регіонів України (Крим, Карпати, Полісся), типовими ландшафтами: водоймами (річками, озерами, морями), їх значенням у природі та у житті людини; мешканцями водойм; правилами безпечної поведінки й доцільного природокористування; горами, їх значенням у природі та у житті людини; правилами безпечної поведінки й доцільного природокористування; степами, лісами: їх значенням у природі та у житті людини; правилами безпечної поведінки й доцільного природокористування; дати знання про Червону книгу України, залучати дитину до посильної участі у природоохоронній діяльності. Природа планети Земля: вчити елементарно орієнтуватися на глобусі, карті. Розрізняти водний простір (океани) і сушу (материки); ознайомлювати з представниками тваринного та рослинного світу інших географічних зон Землі. Природа Космосу: формувати елементарні уявлення про Космос: компоненти видимого космосу (сонце, місяць, зорі), видовище зоряного неба, схід і захід сонця, місяця, місце знаходження сонця вранці, ополудні, ввечері в різні пори року; невидимого (деякі планети, комети, сузір’я); ознайомити з засобами дослідження Космосу людиною (телескопи, станції, космонавти, космічні кораблі. астронавти, астрономи). "У світі предметів" ознайомлювати дітей з предметним світом: предметами найближчого оточення (посуд, одяг, взуття, меблі, іграшки, побутова техніка, продукти харчування тощо): назвою, функціональним призначенням та способом використання; предметами віддаленого оточення (транспорт різних видів, споруди /театр, музей, бібліотека, кінотеатр, спортивно-розважальний центр, магазин, лікарня, перукарня, аптека, ринок тощо/): назвою, функціональним призначенням, правилами поведінки в громадських місцях. ознайомлювати з різними види житла людини (міська квартира, сільський будинок). поглиблювати знання дітей про способи виробництва предметів побуту (старовинні, сучасні, рукотворні, промислові предмети) та сировину/ матеріали, з якої вони виготовлені (дерево, глина, скло, метал, папір, тканина, шкіра, пластик, хутро тощо). формувати елементарне уявлення про те, що кожна людина є користувачем (споживачем) предметів та їх творцем (виробником). виховувати пошану до праці людей. формувати бережливе ставлення до предметів вжитку та речей. "У світі людей" закріплювати і збагачувати уявлення дитини про соціальне середовище: сім’ю, родину, рід, дитячий садок, школу, місто, село, країну; формувати уявлення про поняття: рідні, близькі, знайомі, чужі люди, культуру стосунків з різними категоріями людей; розвивати відчуття приналежності до місця народження та проживання (малої Батьківщини – назва селища, міста, мікрорайону); ознайомлювати з країною, столицею, державними символами (герб, гімн, прапор); виховувати громадянські почуття та інтерес до сучасних подій у країні; вчити любити та шанувати сімейні свята, брати активну участь у їх творенні, дотримуватися сімейних традицій, зміцнювати їх, шанувати пам’ять роду; формувати уявлення про інші нації та народи (2-3 країни); вчити прихильно ставитися до людей інших національностей; виховувати миролюбність, інтерес до несхожого, до спільних інтересів. закріплювати та уточнювати уявлення дитини про найбільш доступні та необхідні для розвитку їхнього соціального досвіду види праці дорослих. Викликати інтерес до різних професій дорослих. "У світі чисел та цифр" вчити називати числа від 1 до 10, від будь – якого числа до 10, від 10 до будь – якого числа, розрізняти пряму та зворотну, кількісну та порядкову лічбу; ознайомлювати з цифрами (1–9 (0) та їх написанням; вчити встановлювати відповідність між цифрою та відповідною кількістю множин; ознайомлювати з властивостями натурального ряду чисел; знайомити зі складом чисел з одиниць та двох менших (у межах 10); вчити порівнювати дві множини за кількістю і визначати відношення "на скільки більше?", "на скільки менше?", "порівну", "стільки ж" встановлювати рівність з нерівності; вчити використовувати знаки плюс (+), мінус (-), дорівнює (=); вчити виконувати дії додавання і віднімання, розв’язання нескладних арифметичних та логічних задач і прикладів; вчити використовувати початкові логічні прийоми, пов’язані з формуванням елементарних математичних понять; заохочувати до побудови найпростіших висловлювань за допомогою зв’язок "і", "чи", "якщо, то", "ні"; формувати інтерес до логіко-математичної діяльності, використання знань в повсякденному житті. "У світі форм і величин" вчити дітей порівнювати предмети за висотою, вагою, шириною, довжиною, товщиною, загальною величиною, здійснювати класифікацію предметів за визначеними параметрами; ознайомлювати з основними одиницями вимірювання довжини (см, м), маси (кг), об’єму (л); формувати навички з вимірювання величин, з якими дитина зустрічається у житті за допомогою умовної мірки; уточнювати та розширювати уявлення про геометричні фігури, їх властивості (площинні: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, багатокутник, об’ємні: куля, куб, циліндр, конус). "У світі простору і часу" вчити розрізняти розташування предметів у просторі (вгорі, внизу, ліворуч, праворуч, попереду, позаду, посередині) та визначати напрямок руху (вперед, назад, наліво, направо); вправляти у вмінні визначати розташування предметів відносно себе і будь-якого предмета, за просторовим розміщенням на площині (на столі, в зошиті); вчити визначати відстань, диференціювати поняття: далеко, близько, поруч, подалі; формувати та розширювати знання про одиниці часу: хвилина, година, доба (частини доби – ранок, день, вечір, ніч), тиждень (назви днів тижня, їх послідовність), місяць (назви 12 місяців, їх послідовність), рік (пори року – весна, літо, осінь, зима); вчити диференціювати та правильно вживати часові поняття: зараз, згодом, раніше, пізніше, сьогодні, завтра, вчора, швидко, повільно тощо; ознайомлювати з різними видами годинників та календарів та вчити користуватися ними. Поради батькам: збагачуйте обізнаність дитини новою інформацією, що сприяє накопиченню уявлень про себе та світ. Залучайте до перегляду та прослуховування радіо- та телепередач пізнавального напрямку, заохочуйте до активного розв’язання завдань, листування тощо, за допомогою членів родини; пізнавайте, досліджуйте світ разом з малюком: обговорюйте, читайте, експериментуйте та ін. Заохочуйте прагнення здобувати і збагачуватись корисною інформацією завжди і всюди. Наприклад, оформіть передплату дитячого журналу; створюйте умови та підтримуйте пізнавальні інтереси дитини, забезпечуючи розвиток природних здібностей та нахилів дитини; виховуйте у дошкільника почуття родинності: любові і пошани до батьків та родичів, пам’яті про покоління роду, вдячності до праці рідних, пошани до старших, турботи про молодших; залучайте дітей до активної участі у підготовці та святкуванні днів народження, ювілеїв, днів пам’яті, календарно-обрядових свят; здійсненні подорожей; разом з дітьми або спонукуючи їх до виготовлення подарунків, привітань, виступів та ін. за можливістю, вдома облаштуйте родинний куточок, в якому помістяться "дерево роду", фотографії та відео сімейних подій, рукотворні вироби тощо. вчіть малюків усвідомлювати себе як частку сім’ї, дитячої спільноти у навчальному закладі, відповідальну особистість у світі природи, людину серед інших – у суспільстві на прикладі власної активної життєвої позиції; разом з дитиною подорожуйте, здійснюйте екскурсії, колекціонуйте, майструйте тощо; формуйте основи логічного мислення, вчить дитину висловлювати власну думку на основі розумових висновків; частіше бувайте з дітьми на природі (парк, ліс, річка), відвідуйте зоопарк, ботанічний сад, музеї, вистави дитячих театрів, дійства громадських свят, виставки квітів, тварин; залучайте дітей до догляду за рослинами (квітник, сад, город) та тваринами (птахами, рибками, земноводними та іншими домашніми улюбленцями); за бажанням, обладнайте акваріум, влаштуйте квітник, город на підвіконні; разом з дітлахами доглядайте за рослинами, піклуйтесь про тварин; не соромтеся виказувати патріотичні почуття, громадянську позицію; гордість за свою родину, батьків, рідне місто, село, Україну; на власному прикладі втілюйте поняття "порядок", "безпека", "природоохоронна робота" у практичне життя дитини та родини; створюйте спеціальне розвивальне середовище, яке б сприяло використанню набутих знань, вмінь та навичок з логіко-математичного розвитку в родинному побуті дитини; формуйте соціально-економічну компетентність дитини за допомогою залучення дітей до планування сімейного бюджету (планування витрат, обговорення вартості речей); виховуйте почуття вдячності до праці інших людей, бережливого ставлення до природи, речей. Показники загальнопізнавального розвитку дитини: має знання про природне довкілля тієї місцевості , де проживає: розпізнає 3-5 (і більше) видів дерев, кущів, трав’янистих рослин, грибів; кімнатних рослин; ягід, овочів, фруктів; лікарських рослин); знає назву, будову рослин, умови і місце зростання, розуміє їх значення у природі та у житті людини; розпізнає тварин своєї місцевості: домашніх, перелітних і зимуючих птахів, диких звірів, домашніх тварин, безхребетних (черви, молюски, раки, павуки, комахи), прісноводних та акваріумних риб, земноводних, плазунів. Знає назву, будову і спосіб їхнього життя, цікаві особливості поведінки, їх значення у природі та у житті людини; знає властивості повітря, води, ґрунту, може пояснити їх значення у природі та у житті людини; знає, які види водойм (річки, озера, моря) є у місцевості, де проживає, їх назву, значення у природі та у житті людини; володіє елементарними правилами природокористування, безпечної поведінки тощо; має знання про явища природи; знає пори року та їх послідовність, може розповісти про їхні характерні ознаки; про відповідні сезонні зміни в природі, житті тваринного світу та діяльності людини; знає представників тваринного та рослинного світу інших країн; орієнтується на глобусі, карті, розрізняє водний простір (океани) і сушу (материки); має елементарні уявлення про Космос: компоненти видимого космосу (місяць, зорі, Сонце), невидимого (деякі планети, комети, сузір’я). Ознайомлений з засобами дослідження Космосу людиною (телескопи, станції, космічні кораблі) та назвами професій (космонавти, астронавти, астрономи); класифікує предмети найближчого оточення (посуд, одяг, взуття, меблі, іграшки, побутова техніка, продукти харчування тощо), знає їх назву, функціональне призначення/значення та способи дії/використання; називає різних види транспорту, споруд, розрізняє різні види житла; має знання про способи виробництва предметів побуту (старовинні, сучасні, рукотворні, промислові предмети) та знає з якої сировини/ матеріалів вони виготовлені (дерево, глина, скло, метал, папір, тканина, шкіра, пластик, хутро тощо); має уявлення про соціальні середовища (сім’я, родина, рід, дошкільний навчальний заклад, школа, місто, село, країна); розуміє поняття: рідні, близькі, знайомі, чужі; молодші, однолітки, старші, дорослі, старі; володіє культурою стосунків з різними категоріями людей; знає назву міста/ села, країни, в якій мешкає, та столиці; називає державні символи (герб, гімн, прапор); розповідає про сімейні свята, бере активну участь у їх підготовці, дотримується сімейних традицій; має уявлення про інші нації та народи, знає назви 2-3 країн. Прихильно ставиться до людей інших національностей. Проявляє миролюбність, інтерес до несхожого, до спільних інтересів; володіє найбільш доступними та необхідними для розвитку соціального досвіду видами праці. Виявляє інтерес до різних професій дорослих. Показники логіко-математичного розвитку: вміє лічити в межах першого десятка різними способами (лічба кількісна, порядкова, у прямому та зворотному напрямках, лічба від заданого числа); знає цифри у межах 0–9, утворює числа 1-10 з одиниць та з двох менших чисел. Встановлює числову рівність, нерівність, визначає відношення "на скільки більше?", "на скільки менше?", "порівну", "стільки ж"; розв’язує прості арифметичні та логічні задачі і приклади, виконує дії додавання і віднімання, використовує знаки плюс (+), мінус (-), дорівнює (=), вміє їх записувати; користується початковими логічними прийомами, висловлюється за допомогою зв'язок "і", "чи", "якщо, то", "ні"; порівнює предмети за висотою, вагою, шириною, довжиною, товщиною, загальною величиною, здійснює класифікацію за цими ознаками. володіє знаннями про основні одиниці вимірювання різних величин: довжини (см, м), маси (кг), об’єму (л); має навички вимірювання за допомогою умовної мірки; розпізнає геометричні фігури, знає їх назву, властивості (площинні: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, багатокутник, об’ємні: куля, куб, циліндр, конус); знаходить подібні форми у навколишніх предметах, малює /складає предмети з різних геометричних фігур або визначає фігури у заданому малюнку, візерунку тощо; орієнтується у розташуванні предметів у просторі (вгорі, внизу, ліворуч, праворуч, попереду, позаду, посередині тощо), визначає відстань, використовуючи поняття: далеко – близько, поруч – далі. Вміє визначати розташування предметів відносно себе і будь-якого предмета, розміщувати предмети на площині (на столі, в зошиті); диференціює та правильно вживає часові поняття: сьогодні, завтра, вчора, зараз, згодом, раніше, пізніше; володіє знаннями про одиниці часу та їх складові: хвилина, година, доба (частини доби – ранок, день, вечір, ніч), тиждень (назви днів тижня та їх послідовність), місяць (назви 12 місяців та їх послідовність), рік (пори року – весна, літо, осінь, зима); орієнтується у часі за допомогою годинника (в межах півгодини за циферблатом) та календаря, вміє ними користуватися; використовує логіко-математичні уміння в повсякденному житті: вміє набрати номер телефону служб порятунку; вміє користуватися пультом телевізора/аудіо – відеотехніки; має елементарні навички роботи з комп’ютером; знає свій вік, вік тата, мами та інших членів родини, знає дату народження, адресу та номер квартири.
Переглядів: 800 | Додав: Admin | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]