Особливості організації
навчального процесу підлітків
Мета:
1. Розповісти батькам про ставлення школярів-підлітків до навчання, формування у них схильностей та інтересів у навчанні, визначення ними улюблених дисциплін.
2. Обговорити з батьками прояви у підлітків факторів, що заважають правильній організації виконання домашніх завдань.
3. Визначити роль батьків у прищепленні підліткам зацікавленості до навчання й самоосвіти.
Коментар: готуючись до проведення батьківських зборів, учитель заздалегідь проводить анкетування і тестування учнів.
Анкета для учнів «Моє навчання»
Учні підкреслюють потрібні варіанти відповідей, дописують речення.
1. Навчатися в школі мені:
1) цікаво;
2) нецікаво;
3) не знаю.
2. Найулюбленіші мої предмети: ___________________
3. Виконуючи самостійну роботу, я:
1) одразу ж беруся до справи, працюю завжди швидко;
2) спочатку намагаюсь зрозуміти завдання, ретельно все обмірковую, але потім дію без вагань, швидко;
3) дуже довго думаю, не можу почати виконання завдання, почуваю себе невпевнено;
4) завжди хвилююсь, почуваю себе неспокійно, тому, що.
4. Найчастіше я:
1) не розумію мети роботи;
2) не розумію завдання;
3) не знаю, як його виконати;
4) не вмію контролювати хід своєї роботи;
5) не знаю, як перевірити результати;
6) не вмію правильно розподілити час.
5. Я дуже ціную допомогу вчителя, товаришів.
1) Так.
2) Ні.
6) Якщо б я був учителем, то таким учням, як я, я б допоміг у наступному: ______________________________________
Тест для учнів
«Виявлення домінуючого мотиву навчання»
На уроці учням пропонується виконати самостійно за вибором завдання, які різняться за:
— складністю та характером діяльності (творче або репродуктивне);
— практичною або теоретичною спрямованістю пізнавальної діяльності;
— характером виконання завдання (індивідуальне або групове).
Одночасно кожний учень отримує аркуш, у якому позначає позицію щодо причини вибору того або іншого завдання:
1. Бажання себе випробувати.
2. Краще дізнатись про свої можливості з даного предмета.
3. Інтерес до предмета.
4.Бажання якомога більше дізнатись з даної галузі науки.
5. Корисно, знадобиться в майбутній роботі.
6. Цей предмет і знання з нього необхідні для подальшої освіти.
7. Упевненість в успіху з даного предмета.
8. Легко навчатись.
9. Бажання подолати труднощі.
10. Цікаво спілкуватися з товаришами на уроках зданого предмета.
11. Бажання мати авторитет серед товаришів, оскільки цей предмет престижний уданому колективі.
12. Подобається вчитель.
13. Бажання бути знавцем та освіченою людиною, цікавою для друзів.
14. Бажання бути готовим до самостійного життя.
15. Бажання бути духовно багатим, культурним і корисним для суспільства.
16. Щоб не лаяли батьки, вчителі. Це неприємно.
Усі названі мотиви навчання (показники) класний керівник розподіляє за вісьмома основними напрямами, що дозволяє йому судити про значимість для учня завдань, які він обирає.
Аналіз вибраних мотивів дозволить учителю розподілити учнів на три групи. |